torsdag 22 december 2011

God Jul och gott nytt år!!!!!!!

Ja, så var detta år snart slut.
Small till ordentligt efter det senaste inlägget, och nu är kalendern härligt proppfull med bokningar. Välkomnar Olofström som ytterligare en samarbetspartner till M & H Bäckman AB.
Sista dagen på jobbet imorgon, med mat till våra fritidsbarn, samt ett par av våra utskick. Sedan stundar det jul. Vi firar enkelt, för att sedan åka iväg till Mexico på Annandagsmorgonen. Jag fyllde ju 50 år på Lucia i all tysthet. Hade t.o.m ändrat födelsedatum på fb, så att det inte skulle bli några oväntade firanden. Stod ju mitt i ett festarrangemang för Kultur & fritidsförvaltningen samt vår eget julbord, och då får ens eget 50 årsfirande snällt stå åt sidan. Jobbet först, och nöjen sen. Här följer lite bilder som Ni kan njuta av, och då från båda evenemangen...
Julbordet kommer först och efter grishuvudet kommer även ett par bilder från Huddinge Glöder































































































Oerhört vackra bilder, eller hur. Tycker detta på ett bra sätt visar att man faktiskt KAN göra något extra i en skolrestaurang. Givetvis har jag inte köpt in allt under december, utan har fördelat inköpen utifrån kampanjpriser under hela hösten. Ett julbord påbörjas ju planeringsmässigt redan i september, om man vill ha stort utbud OCH god ekonomi.

Nu kör jag hårt med planeringen för Januari, och är klar med allt t.o.m vecka 5. Många runt om i vårt avlånga land tycks tro, att deras yrkesverksamma liv upphör den 23:e. Så är icke fallet, och allt som lämnas till tiden efter helgerna måste göras då. Under stress. Det är då skriken börjar. "Vi har för lite tid" och "vi har för lite personal". Jag säger alltid "nästa vecka börjar på fredagen". Denna gång avslutar jag med "nästa termin börjar innan denna har slutat".


Ha en härlig Jul allihop.


Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar