måndag 11 januari 2021

Nytt år och förhoppningsvis nya tag!!

 Då var det 2021. Året då undertecknad fyller 60. Känns osannolikt att man nu nått upp till denna aktade ålder. Måste erkänna att jag inte känner mig som sextio. Eller så gör jag det. Det kanske är den känslan alla sextioåringar har - "inte tusan är väl jag sextio".

Nu är det dock ett faktum och även om inte huvudet håller med, så gör kroppen det. Fler och fler krämpor ger sig tillkänna. man får väl vara glad att man faktiskt hållit såpass länge efter många år i kök.

I övrigt har det inte hänt så mycket sedan senaste inlägget jag skrev. Då hade ju Coronaeländet börjat lätta och för mig innebar det att jag kom ut på vägarna igen. hade finfina dagar på Södermalmsskolan i Kristinehamn. Då såg man ett ljus vid horisonten, men det släcktes snabbt med denna jäkla andravåg.

Här får Ni iallafall några fina bilder från Kristinehamn med världens skönaste köksgäng :)
















Efter detta besök så har det varit så gott som tvärdött även med förfrågningar om utbildningar. Vi får se hur länge detta håller i sig. Vill det sig riktigt illa så får man väl fundera på om det är någon mening att fortsätta att driva firman. Något år till skall man väl hålla ut, men sedan får vi se...

På skolan så har det rullat på. Nu är ju återigen distansundervisning på högstadiet på tapeten, men det går väl det med. Vi kör på med samma upplägg som förra året när det gäller utbudet. Några kul förändringar lär vi dock börja med.  Största nyheten inför denna termin är våra Casual Fridays. Varje fredag kommer att ha sitt eget tema. Det blir relaxkänsla i matsalen med musik, avslappnad klädsel och läcker mat. Maten improviserar vi utifrån dagens tema, så det blir en överraskning att se vad som serveras när man kommer ned till matsalen.

Kommer att uppdatera här med jämna mellanrum, men så länge det är Coronastiltje så lär det nog inte skrivas många rader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar