tisdag 19 april 2011

Mitt i Påsklovet...

Sitter och väntar på att ge mig iväg till Halmstad. Skall ha två, förhoppningsvis, fantastiska dagar med Jennie Andersson och hennes köksbrigad. Skall bli kul att åka ner till Hallands pärla, och njuta av lite vår. Frugan kommer ned på torsdag, efter avslutat värv, och då åker vi iväg till Tylösand för en kvälls avkoppling. Kan behövas. Var i Säter igår, och i Fedags. Stressade hem med 1610 tåget igår för att hinna till Söderstadion och se mitt älskade Hammarby. Hann precis och fick som belöning avnjuta en 2-1 seger.

Pelle Bergkvist, ni vet, 100 skolkökspelle var här och hälsade på och det är alltid kul att träffa honom. Hade även besök av Gewe och handlade lite kläder till personalen och mig själv, så vi inte knatar runt som ett gäng slashasar.

Kvar att besöka, innan jag går i träda för denna termin, är Rörstorpsskolan nästa vecka, Svärdsjöskolan i Dalarna den 12/13 maj, samt ett avslutande besök på Enbackaskolan i Säter. Okej, jag skall även till Värmdö & Sollentuna och föreläsa, men dom ligger i Stockholmsområdet och räknas inte. Hinner ju både jobba ett par timmar på skolan på morgonen, och även sova hemma, så det blir en bagatell.

Åker sedan till Värmland vecka 25-26 och kommer då att vara så gott som Incommunicado. Pratar jag jobb under dessa veckor är risken stor för ett vulkanutbrott från min kära fru.

Lutar även åt en kortis ner till korfu på sensommaren. Skulle behöva en riktig slapparvecka utomlands också, innan höstterminen drar igång.

Nehej, nu rann tiden iväg. dags att dra till Arlanda och hoppas att flyget fungerar som det skall denna gång.

Michael bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar