onsdag 29 februari 2012

Kockmössedagen!!!!

Hej allihop.
Har nu återvänt till stockholm igen efter ett slitsamt men roligt besök i Olofström. Flyg ned på söndagkvällen, övernattning på First Hotel, föreläsning för politiken 9-12, lunch, föreläsning för kostpersonalen 14-17 och sedan iväg till Ronneby flygplats av kostchefen. Hem med 1930 flyget. Högt tempo!! Fick ett jättebra intryck av Olofström, och jag hoppas att få chansen att ha utbildningsdagar där. Vi får se vad tiden utvisar:)

Imorgon, den 1 mars 09.00, hoppas jag att riktigt många skolkockar kommer till Centralen, då vi skall samlas för gemensam promenad upp till Eskil för att överlämna ett dokument där vi kräver särskilda insatser för kompetenshöjning bland skolkockarna. Ett "kocklyft" likt "lärarlyftet".

Nästa tur för mig blir till Malung, där jag igår blev klar med deras kursmaterial. Åker dit den 14-16 mars. innan dess så får vi besök av Lisbeth Ohlars från Svärdsjöskolan den 12/13 mars. Skall bli kul att träffa henne igen.

På lördag, den 3 mars, är det så dags för det första eventet med OS-laget. Går av stapeln hos "Vänner till Pauvres Honteux", det äldreboende som fick Arla Foods Guldko 2011 för bästa seniorservering. Skall bli så jäkla kul....och enligt föreståndare Ingegerd Persson är det riktigt höga förväntningar på oss blande de boende där..

Nu måste jag jobba vidare.

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar