onsdag 8 augusti 2012

Höstterminen 2012 står för dörren.

Har varit igång i snart två veckor nu. Det var helt underbart att få börja jobba igen, efter en sanslöst skön semester. VILADE verkligen huvudet från allt vad jobb heter. Perfekt att åka till USA, för därifrån är det nästan omöjligt att kunna smygjobba något. Åtminstone med Sverigeanknutna ärenden. Åkte runt lite och besökte San Fransisco, Boulder City, Las Vegas, Grand Canyon och Los Angeles. Hade anställt min glade dotter, som jobbar som au-pair i San Ramon, som chaufför. Genidrag. Hon fick träning i att köra i USA, och jag kunde sitta brevid och vara kartläsare. Bäst hade Helena det, som satt i baksätet och njöt av allt storslaget som fanns att beskåda. Enorma måltider var det också. Åt en helt suverän middag på The Eiffel Tower, med en gåslever som inte var av denna världen. USA besöker jag garanterat igen. Varför inte i skolmatsärenden??? Förstod att det finns ett stort intresse för riktig mat, och då speciellt i SF området. Rörelsen för "Organic food" har vuxit sig väldigt stark där, och mitt i SF hade man varje tisdag en Farmers Market enbart med ekologiska produkter. Inte riktigt den bild man hade av USA, måste jag erkänna. Klarade även Jetlagen bättre denna gång, och var bara dundersänkt i två dagar.

Väl tillbaka på jobbet så var det full rulle direkt. Planeringsarbetet för höstterminen är nu framme vid vecka 36 och det känner jag mig mycket nöjd med. kommer att planera ned allting in i minsta detalj, fram till OS. Lättare att ha fullt fokus på den tävlingen då:)

Vi harfått en ny tillförordnad rektor också. Anna Collins-Gustafsson tar klivet upp från biträdande rektor, och kommer att verka som t.f i 4 månader. Vad som händer sedan vet ingen. Huddinge vill gå ut med en ny sökning under hösten, men det verkar, i mina ögon, vara som att gå över ån efter vatten. Har enormt stort förtroende för Anna, och tror på god kommunikation mellan henne och mig när det gäller skolmaten. Hon och jag har väl olika åsikter om en del detaljer, men dom hoppas vi kunna reda ut vid ett möte den 13 augusti.

Nästa vecka har vi träningsläger för OS-laget här på Annerstaskolan. Onsdag, torsdag och fredag blir det hårdkörning och finslipning. Börja ju närma sig med stormsteg nu

På lördagen den 18:e augusti åker vi upp till Säter, för att preppa vårt deltagande i söndagens "Gårdsrunda" som går av stapeln söndagen den 19:e augusti. MISSA INTE DETTA EVENEMANG. Jättekul event. läs länken nedan

http://www.gardsrundan.se/

Möta skall jag även ha den 23 augusti, då jag åker till Norra Hisingen i Göteborg, för att se över möjligheterna att kunna inleda ett samarbete med den delen av Göteborg.

Den 27:de augusti är det så dags för OS matlagning igen. denna gång på Kavelbrogymnasiet i Skövde. Värd denna gång är då förstås "snygg-martin" Karlsson. Vill Ni komma dit så kontakta honom

Därefter blir det stormöte och utvärdering av Svärdsjöprojektet den 29:e augusti i Falun. Blir kul att höra vad alla har för åsikt om hur detta utmynnade, och även jag kommer att få chansen att utveckla hur jag har sett på saken och upplevt projektet i sig.

Så ser augusti ut. Full rulle från början med andra ord.

Nya kocken på Restaurang Mättpunkten börjar hos oss den 1:a oktober. Utförligare presentation av honom kommer inom en snar framtid

Avslutar med några bilder bilder. Den första visar The Eiffel Tower i Las Vegas och den andra en bild på den fenomenala gåslevern:))den sista visar montern på mitt absoluta favoritställe i USA....The Cheesecake Factory




Vid pennan
Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar