tisdag 29 september 2015

Tiden går fort...

Den här terminen rusar på i ett tempo jag inte trodde var möjligt. Satt och skrev nya matsedlar igår. Döm av min förvåning när jag nådde fram till första advent.
När jag gick i nionde klass, så sa min gamle engelskalärare Reuterstrand att "när man fyllt femtio så rusar tiden fram". På den tiden trodde jag inte på honom, för när man gick i nian så luuuuusade sig tiden fram, vad man än väntade på. Julafton, sommarlov eller vad det nu var.


I dagens läge fattar jag precis vad han menar. Tycker knappt man hinner påbörja terminen förrän den är över. Beror antagligen på att man har så fasansfullt kul hela tiden.


Förra veckan var briljant. Höll dubbla föreläsningar i Alvesta på tisdagen. Har varit på tal ett tag, men nu fick jag äntligen komma till skott. Gick toppenbra och fick fantastiskt gehör. Hoppas och tror att det blir en fortsättning här.


På fredagen hade jag sedan en maratondag. Åkte från Stockholm vid sjutiden på morgonen. Kom till Emmaboda vid 11.30 och efter en trevlig lunch med några av kommunens kockar samt måltidschefen, så föreläste jag där hela eftermiddagen. Sedan pang ner till tåget för att påbörja en hemresa som slutade i Västerhaninge framåt 22 tiden. Var mer än mör. Jobbigt att sitta och resa åtta timmar en och samma dag. Det vänliga bemötandet och de härliga åhörarna i Emmaboda gjorde det dock värt besväret.


Nu skall jag vara på plats på Mättpunkten fram till höstlovet, men då blir det en rusch utan dess like. Fullbokad hela veckan, och det är både föreläsningar och utbildningar varvat. Skall bli otroligt kul. Tre dagar i Säter och två dagar i Umeå, gör att man kanske får möta lite vinterkyla tidigare än i Stockholm.


Innan dess är det dock annat som skall hinnas med. Utbildningsmaterialet skall jag ha klart om en och en halv vecka. Den 10:e oktober är det sedan dags för den första lagträffen med det "nygamla" TSSR. Recept skall provlagas och provsmakas för att se om vi kan komma fram till en första, och väldigt preliminär, tävlingsmeny. Den 20 oktober drar jag sedan iväg till Erfurt för att närvara vid lottningen till OS nästa år. Ruskigt spännande att se vilka vi får möta på vår tävlingsdag.


Självklart håller jag Er alla uppdaterade här på bloggen. Räkna med stort bildinlägg från vår lagträff den 10:e...


Nu skall jag återigen kasta mig in i pappersarbetet. Månadsavslut imorgon, och sålunda dags att göra klart allt inför månadsskiftet. Fakturaunderlag och prognoser för nästa månad avseende våra utskick, samt skicka iväg företagets månadsrapport till revisorn.


Livet är underbart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar