fredag 25 november 2016

Snart är terminen slut...

Puh. Nu är snart denna termin över. Har återhämtat mig efter OS äventyret och tagit tag i allt som jag skjutit framför mig under OS tiden. Innebär också att jag börjat få struktur på uppdragen till nästa termin.

Ser ut att bli en hel del att göra. Idag hade jag möte uppe hos SODEXO, och äntligen blev det klart att jag kommer att börja hålla utbildningar för deras skolkockar. Kommer att kasta loss direkt den 11 och 12 januari med en bakutbildning.



Blir första uppdraget i den delen av skolmåltiden, som drivs av privata aktörer. Känns otroligt kul att vara den som får uppdraget. Att välja just mig tyder ju på att Sodexo vill ha VERKLIG förändring i verksamheterna. Praktisk förändring och förbättring där den bäst behövs. På golvet. Kan garantera att jag skall ge allt även i detta sammanhang.

Hur Sodexo och undertecknad sedan utvecklar detta nu inledda samarbete, återstår att se. Lär hända mycket framöver...



Har även inlett ett samarbete med Kevingeskolan, och kommer under jan/feb att besöka den skolan under några dagar, för att tillsammans med personalen försöka utveckla verksamheten. Ser fram emot detta med tillförsikt. Har redan träffat hela det trevliga gänget i köket, och hoppas att alla hinner besöka oss på Mättpunkten innan vi kör igång på allvar.


Lång resa norröver blir det också. Inbokad till Lycksele för föreläsning under vecka 10. Rör mig längre och längre norröver. Mer om det när vi når så långt.


Datum är även satt för en föreläsning i ledarskap från ett köksperspektiv. Har tidigare gjort samma typ av föreläsning i Göteborg och Katrineholm. Nu är det dags för Sigtuna.


Kompetensteamet har hör av sig igen, så även där är jag inbokad för en föreläsning senare i vår.


Julbordet närmar sig med stormsteg, så det är fullt upp på Mättpunkten också. Bara drygt fyra veckor kvar av terminen, så nu är det så att man går på ångorna. Julbordet är dock en sådan positiv upplevelse att det bara är kärt besvär. Direkt efter julbordet bär det av ut till Arlanda för att ha 15 förhoppningsvis underbara semesterdagar på Jamaica.


Det är vi väl värda, frugan och jag.


Nu tar vi snart helg. På återhörande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar