fredag 8 september 2017

Fredagseftermiddag

Fredagseftermiddag och man sitter, som vanligt, och jobbar. Stundar bråda tider nu. Nästa vecka kommer jag att ge mig iväg till Skellefteå onsdag till fredag och ha utbildningar i full drift. Bästa utbildningen som finns, i mina ögon. Skall bli jättekul att återse kollegorna där uppe.

I måndags gick startskottet för mitt samarbete med Sodexo. Tillsammans med Theodora Savakki (platschef på Solna skolor) åkte jag runt och besökte ett flertal skolkök. Kommer att bli ett intensivt och långsiktigt samarbete, med fokus på inspiration. På tisdag och onsdagseftermiddagrna höll jag sedan inledande föreläsningar för personalen i köken, så dom skulle få lära känna mig lite och se vad jag stod för.

Det var oerhört kul att träffa alla och det skall bli otroligt spännande att åka ut i de olika köken och försöka inspirera.Mest nyfiken på att se om det arbetssätt som jag förespråkar i den kommunala världen går att applicera som arbetssätt hos en privat skolmatsentreprenör.

Entreprenörerna är ju styrda av avtal med kommunen på ett helt annat sätt än vad jag är van vid. Ser dock detta samarbete som en riktig megautmaning som jag hoppas kunna genomföra på bästa sätt. Mer om detta projekt kommer löpande under hösten.

Sitter även och jobbar på upplägget till Restaurangakademin. Mycket jobb på kontoret och framför datan, när man skall sjösätta ett sådant här projekt. Börjar dock få konturerna klara.

Kommer också att fortsätta det inledda samarbete med Sigtuna och skall nu även få föreläsa för hela kostpersonalen :)

Detsamma gäller Orsa. Skall ju tillbringa höstlovet där och hålla utbildning i dagarna tre. Här har jag endast ramarna klara och kommer att intensifiera arbete med detta projekt när jag har varit i Skellefteå och Göteborg.

Göteborg ja!! Vad skall vi då göra där? Jo självklart är det dags för White Guide J:r igen. Ser med spänning fram emot galamiddagen med prisutdelning den 19 september. Hur det går? Vem vet. Hoppas iallafall på bra placeringar...äh förresten..jag hoppas vi sopar hem de två kategorier vi är nominerade i...hehe!!

Mycket på gång som Ni hör. Har grubblat lite över denna blogg och kommit fram till att det blir väldigt sporadiska inlägg. Tror därför att jag kanske utökar innehållet med lite subjektiva inlägg om vad som händer och sker i branschen och kanske mer än så. Gillar ju att skriva så vi får väl se.

Att det iallafall verkar bli den mest fullspäckade terminen på länge känns bra. Gillar inte att ligga på latsidan. Det får andra göra.

Nu skall jag göra ett sista ryck innan jag går hem. Har satt en deadline på 17.00 för dagens arbete. Då har jag jobbat 60 timmar denna vecka, vilket får anses godkänt.

Ha nu en bra helg allihop så hörs vi snart igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar