fredag 14 februari 2020

Dag 1. Invigning

Då var vi på plats. Resan från Arlanda till Stuttgart via Amsterdam gick strålande bra. Inga förseningar och dessutom var lagets humör på topp



Väl framme i Stuttgart så blev det registrering och lagledarträff. Jag själv och Niklas Pallgren var på träffen och fick en del matnyttig information inför tävlingarna. Den får vi bearbeta imorgon eftermiddag.



Johan och resten av laget hämtade den van som skall frakta runt oss i Stuttgart denna vecka. Självklart är det en Mercedes. Vi är ju i Stuttgart!!!!

Vi åkte sedan till hotellet. Ligger omkring en och en halv mil från mässan. Hotellet i sig är värt ett omnämnande. Som att kliva in i ett hotell på sjuttiotalet. Kolla in mönstret på sänglampa och tapet. Sängen är ungefär en halvmeter hög och stenhård. Överlycklig att jag tog med mig min egen kudde.
Lär nog sova gott ändå. Skriver detta med de sista ångorna av ork. Var ju uppe 03.15 imorse och nu är ju klockan 21.30.

Efter att ha checkat in begav vi oss till mässan och invigningen. Alltid lika fantastiskt att tillsammans med Kocklandslaget, juniorkocklandslaget & Fazer culinary team tåga in under den svenska fanan. En lite tår trillade nerför kinden när vi gick in. Vet ju att detta defenitivt är mitt sista OS. Skall spara kockmössan jag gick in med som minne av denna dag. Här får Ni lite bilder av de färgsprakande lagen som fanns på plats.





















OS i år är ju större än någonsin. Lite fakta

31 kocklandslag
24 juniorkocklandslag
28 community cateringlag (vår klass)
29 regionala lag
720 individuella klasser
2000 kockar
Totalt 74 deltagande nationer.....och däribland ett gäng glada skolkockar. Team Sodexo School Restaurants!!!!!!

Nu måste jag sova. Vi hörs imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar