tisdag 4 februari 2020

Snart är det dags för OS....

….och det för den absolut sista gången. Jaja, jag vet att Ni hört det förut, men denna gång är det sant. Nu är det inte enbart viljan det hänger på utan det faktum att mitt vänsterknä inte håller längre. En elak knäartros har smugit sig på vilket innebär att för långa pass gör knäet jäääkligt svullet. Skall få ett specialskydd utformat och nästa vecka, precis en vecka innan tävling, så får jag kortison direkt in i knäet.
Snacka om att tävla på sprutor!!!!

Hur kommer det då att gå? Det vete gudarna. Vi har ju tränat på så gott vi har kunnat och jag tycker att vi har en jäkligt stark menu. Nu är det ju så många andra faktorer som skall stämma för att vi skall kunna ro i hamn en guldpoäng. Vi måste göra vårt livs service, det är helt klart.
Förra veckan hade vi vårat genrep och det gick, med ett par smärre tavlor, riktigt bra. Vi har nu träning tors t.o.m söndag för att kunna korrigera alla de små skönhetsfel vi begick.

Läget på Mättpunkten är som det är. Vi har haft en tuff start på året, men nu hoppas vi vara på banan snart. När sportlovet är över kommer vi att lansera ett helt nytt och relativt unikt koncept i skolmatsvärlden.

Mer om detta under sportlovsveckan!!!!!

Var på Långbro idag och hade första jurymötet inför Arla Foods Guldko. Sitter i jurygruppen som utser "årets guldstjärna" och dagen var verkligen inte lätt. Mötet drog ut på tiden och det blir verkligen inte lätt att utse semifinalister denna gång. Att utse vinnaren...hu, det blir bussvårt.

Jag kommer nu, enligt gängse rutin, att försöka uppdatera bloggen så ofta som möjligt under tiden fram till, och tiden under OS!!

Hoppas Ni vill hänga med och läsa lite om mina tankar och funderingar dessa nästkommande veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar