onsdag 31 mars 2010

Snart påsk...

och långledigt för många. Dock inte för oss. Har så mycket att göra med recepturer, skolmatsgastroträning och månadsavslut att jag känner mig nödgad att utnyttja helgen till att få jobba lite på kontoret, i lugn och ro. Det finns nog inget mer fridfullt i världen än en skola utan barn. Perfekt miljö för arbete och rekreation. Har lyckats få restan av Lag Mättpunkten att avsätta Långfredagen för ytterligare ett träningspass. Vi börjar bli ohyggligt slipade nu. har varit hårdkörning nästan varje dag, och igår hade vi den första riktiga middagsserveringen. Satt totalt klockrent, och soppan var ute på exakt tid. Resten gick som ett rinnande vatten, och de specialinbjudna gäster vi serverade gav genomgående toppbetyg. Vi gick stärkta ur denna test, och nu gäller det bara att slipa vidare så att vi kan göra detta i sömnen. Tjejerna i laget börjar få ett härligt självförtroende i sitt agerande.

Vill även passa på att skicka ett stort tack till laget från Skövde, för de vänliga orden angående föreläsningen jag höll, och jag & resten av laget önskar er ett stort lycka till.

Har även besökt Sala och hade där en väldigt lyckad föreläsning. Man hade en liten invigning av den nya organisation man infört, och det bjöds på härliga snittar och jag fick ett jättetrevligt bemötande av alla inblandade. Sala var, för övrigt, en väldigt fin liten stad, som säkert är ännu finare på sommaren. Vill även hälsa de vänliga själarna som körde mig till stationen att det löste sig. Jag fick mitt kaffe!!

Nästa vecka bär det iväg till Värnamo igen. Skall göra ett längre referat av vad som händer och sker i de småländska skogarna, så fort jag varit där. Hoppas nu bara att Lagan inte svämmar över....har ju som tradition att det alltid tillstöter något naturkatastrofliknande tillbud när jag är ute och reser. Har dock läst att beredskapen är hög för eventuell översvämmning, så jag hoppas att det går att ta sig både dit och hem:)

Dagen efter står Sundbyberg på tur, och det ligger ju betydligt närmare, så dit skall det nog inte vara några problem att åka....
Imorgon kör vi en liten Påskbuffé på Restaurang Mättpunkten. Rökt hjort, vildsvin och älgstek, enbärskokt renfransyska, gravad lax, Stefans fantastiska Janssons Frestelse, hasselbackspotatis, gräddsås och bakad potatis med mickes påskröra (ägg, dill, majonnäs & kräftstjärtar). Låter gott, eller hur??

Nu är det dock dags för vila. Har suttit på Skatteverket hela eftermiddagen och lyssnat på deklarationsinformation för enskilda näringsidkare. Måste ju även hålla sig a´jour med den delan av verksamheten.

Ha en trevlig skärtorsdag, och en fantastisk påsk.

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar