tisdag 25 september 2012

Då var allt klart för avresa

Sista OS träningen avklarad, och alla medlemmarna känner sig nog VÄL medvetna om vad som krävs när vi kommer till Erfurt. Det var ett lyckat genrep, ett par avgörande problem löstes, men nya lär dyka upp. Tror ju inte, för det vore naivt, att allting kommer gå på räls i Tyskland. Gäller att istället förbereda sig mentalt, på alla problem som kommer att dyka upp. Viktigt att inte hamna i en situation, där man låter axlarna sjunka, och börjar gnälla på arrangörer och annat, för det som inte fungerar. Nu gäller det att fokusera på att lösa eventuella problem som uppkommer...gnälla får vi göra när vi kommer hem:)

Låter det som jag målar fan på väggen?? Självklart gör jag det. Den mentala uppladdningen är också en del av det hela. Att möta problem med en positiv attityd, och att fokusera på att lösa problemen istället för att beklaga sig är en konstart som är svår.

På jobbet är det full fart, med massor med förberedelser för att verksamheten skall flyta friktionsfritt den vecka jag är borta. Vet att personalen klarar detta galant, så länge jag har gett dom förutsättningarna. Det håller jag som bäst på med att göra.

Radiosändning på Måndag. Jag och Even Bakke kommer att vara med i P4 extra med Lotta Bromé. Lyssna in vid 14.20, som är den tid jag fått för vår intervju.

Kommer fr.o.m nu att försöka uppdatera varje dag, och berätta om hur allting fortskrider. Skall givetvis försöka att uppdatera dagligen i Tyskland, så att Ni läsare av denna blogg, skall kunna finnas med oss under hela OS veckan. Glöm heller inte att hålla koll på oss på facebook, där det säkerligen kommer att dyka upp bilder hela tiden.

Nu bär det av till jobbet.

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar