söndag 23 november 2014

Dag 4. 23 november. 14.22

Ojojo. Vilken dag. Preppen klar, men låt oss ta det från början.

Igår kväll, glad i hågen, satte jag klockan på ringning. I detta kaos av att inte veta vilken dag det är, ställde jag in den på måndag morgon 0415. Taxi hade vi bokat till 0600. Gott om tid att dricka kaffe. Duscha. ta det lite lugnt. Döm då av min förvåning när jag vaknar och ser att klockan är 05.54. harställt väckarklockan på ringning fel dag.

Alla som känner mig, vet att jag ALDRIG brukar försova mig. Kan inte säga att jag tog det lugnt. Spärrade upp ögonen. Rusade upp. Det knackar på dörren, och in travar resten av laget. Man började bära in allt som skulle med i taxin, medan jag gjorde mitt livs snabbaste morgontoalett. Sju minuter senare var vi på väg. Glömde glasögonen. Tappade ut alla kvitton på taxigolvet och blev en aning vresig till mods. Muntrades dock upp av mina lagkamrater:) Teamwork.

Micke & Christer, våra chaufförer, var däremot i tid med våra grejer. Helt tomt i vårt preppkök, och var så hela förmiddagen. Jätteskönt, och vi hade allting klart på 5 timmar, och kunde sedan återvända till hotellet.

Nu har vi en stunds vila, innan vi skall samla ihop oss, och gå igenom de sista detaljerna. Sedan kommer det att droppa in anhöriga, kommunfolk och sponsorer under dagen/kvällen. Min dotter kom igår, och Evens fru & mor kom mitt på dagen. Härnäst väntar vi in Helena, som skall hjälpa oss med bordsdekorationerna imorgon, och rektor Tommy Hellsten. Björn Bok från Ergofokus också på ingång. Lantmännen kommer med ett jättegäng. Cecilia Ceder kom redan igår, och idag kommer det 11 pers till. Från Karlstad kommun kommer Mats Eliassson & Andreas Sjöblom.

Själv känner jag mig nu lite lätt rastlös, lite lättretad och har ingen aptit alls. Precis som det skall vara innan tävling m.a.o.

Klart slut för nu.

Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar