torsdag 7 januari 2010

Ny termin...


Efter en härlig vecka i El Gouna, Egypten var man då tillbaka på jobbet igen. Har konsumerat vådliga mängder av deras fantastiska bakverk och sötsaker, vilket gjort att det lutar åt en frukt och consommé månad, för att några kläder skall passa. Kockrocken spände oroväckande, när jag drog på mig den idag. Tog mig en heldag på kontoret, för att komma in lite i det hela igen. Mycket att stå i redan i januari. Sitter i juryn för ARLA´s Guldko i år, och där är det snart dags för det inledande mötet, där vi skall avgöra vilka kandidater som skall gå till final. Sedan är det dags att besöka de tre skolor som blir nominerade. Skall bli riktigt kul. Fick även en inbjudan till "Årets kock" dagen på Globen Annexet, med vidhängande bankett. Det blir nog månadens höjdpunkt.

Fick ytterligare ett par förfrågningar om matleveranser till andra skolor, men nu har vi nog nått vår smärtgräns. Åtta skick känns mer än nog. Skulle, utan problem, kunnat haft det dubbla.....vilket är resultatet av hög kvalitet på det Vi gör. Märker en klar tendens i förfrågningarna. Färre frågar om priset, och är endast intresserade av god mat. Oerhört glädjande.


På HEMIC rullar allt på. Ett samarbete med Sundbybergs Kommun verkar vara väldigt nära förestående, och det ser jag fram emot. Det enda man önskar är att dygnet skulle ha 36 timmar och att veckan skulle ha 10 dagar så att man skulle kunna tillgodose allas önskemål. Nu är det tyvärr inte så, så jag råder de som är intresserade av föreläsningar under våren att agera relativt snabbt, så att Ni kommer in i kalendern. Funderar även på att göra mig tillgänglig för en och annan sommarföreläsning, om intresse skulle finnas för sådana. Hösten går också bra att börja boka in redan nu.

Har även fler planer som bubblar under ytan, däribland inspirationsdagar i köket med praktisk matlagning, men där återstår en hel del planering. Återkommer till detta, när planerna börjar ta form.


Nu får det vara nog för ikväll. Måste gå och lägga mig, för klockan ringer klockan 4 imorgon bitti. Precis som vanligt. Alla Ni som hört mig föreläsa vet vad som gäller. Nästa vecka börjar på fredagen. Full fart med andra ord.


Michael Bäckman/HEMIC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar